آنـــــــا یـــــــوردوم تــــبریــــــز(عبداله رضوی)

آنـــــــا یـــــــوردوم تــــبریــــــز(عبداله رضوی)
مجالی برای...
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آنا یوردوم و آدرس tabrizli.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

حاشیه‌های سریال زمانه

«زمانه» حاصل ششمین همكاری میان حسن فتحی (كارگردان) و اسماعیل عفیفه (تهیه كننده) است. آنها در سریال های همسایه ها، فردا دیر است، میوه ممنوعه و دنده معكوس (تله فیلم) با یكدیگر همكاری داشته اند.

حاشیه‌های سریال زمانه

«زمانه» حاصل ششمین همكاری میان حسن فتحی (كارگردان) و اسماعیل عفیفه (تهیه كننده) است. آنها در سریال های همسایه ها، فردا دیر است، میوه ممنوعه و دنده معكوس (تله فیلم) با یكدیگر همكاری داشته اند.

مقدمات ساخت سریال زمانه در اواخر پخش سریال «در مسیر زاینده رود» شكل گرفت. فیلمنامه سریال از سوی تهیه كننده و علیرضا كاظمی پور (نویسنده) به شبكه یك سیما پیشنهاد شد. شبكه یك پس از چند ماه اعلام كرد این فیلمنامه مناسب این شبكه نیست.

پس از آن فیلمنامه به شبكه سه پیشنهاد شد. مدیر گروه فیلم و سریال شبكه سه سیما با مطالعه فیلمنامه، این فیلمنامه را در مسیر تولید انداخت و اعلام كرد نتیجه كار سریالی جذاب خواهد شد.
هنگام ارائه سریال به شبكه سه، حسن فتحی برای انجام كاری در فرانسه بود.

نیمه های سال 90 كارهای مقدماتی مربوط به ساخت سریال انجام شد و از اسفند ماه تصویربرداری سریال آغاز شد. در مقطع آغاز تصویربرداری خبری درباره تولید این سریال منتشر نشد و تا مدت ها قاعده «سكوت
خبری» بر ساخت این سریال حاكم بود.

در فیلمنامه اولیه داستان سریال روایتی خطی و كلاسیك نبود. فیلمنامه اولیه به گونه یی بود كه در آن مخاطب هربار با یك شخصیت همراه می شد و قصه مربوط به او در سریال مطرح می شد. در قسمت بعد نیز فیلمنامه دوباره بر یك شخصیت متمركز می شد و گاهی فیلمنامه به سراغ شخصیت های دیگر نیز می آمد.

تهیه كننده و كارگردان طی مشورت با یكدیگر به این نتیجه رسیدند كه این فیلمنامه ممكن است برای مخاطب امروز تلویزیون چندان عادی نباشد و به همین دلیل فیلمنامه همزمان با ساخت بازنگری و به یك اثر كلاسیك تبدیل شد.

امین تارخ قرار بود در نقش «عمو» حضور یابد. او قرارداد هم بست و چند روزی مقابل دوربین آمد اما به دلیل آماده نبودن فیلمنامه كامل، فرجام این شخصیت هم در داستان مشخص نبود و به همین دلیل امین تارخ نگران این شخصیت بود كه در روند آتی داستان چه سر و شكلی پیدا خواهد كرد؟! به دلیل نامشخص بودن شخصیت عمو در داستان، او از حضور در ادامه سریال عذرخواهی كرد و پس از چند روز تصویربرداری، از گروه جدا شد.

«لیندا كیانی» بازیگر نقش ارغوان هم شخصیت دیگری بود كه از سریال جدا شد. او پیش از آغاز تصویربرداری اعلام كرده بود كه هم سفری به خارج از كشور در پیش دارد و هم اینكه ممكن است در پروژه دیگری درگیر كار شود. در ادامه كار برنامه او با برنامه پروژه تطبیق پیدا نكرد و به همین دلیل او نیز از پروژه جدا شد.

در سریال زمانه مخاطب هر چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان را می بیند. فصل زمستان در یكی از فلاش بك ها روایت می شود كه آن مهرانه مهین ترابی كه منتظر رسیدن پدرش برای اجازه عقد است، در دوران جوانی روزی را به خاطر می آورد كه عمو به پدرش اجازه حضور در محضر را نداده و به همین دلیل او موفق به ازدواج با جوان مورد علاقه خود نشده است.

در سریال زمانه تقریبا به تمام مضامین روز پرداخته شده است: مسكن، بیكاری جوانان، مشكلات مربوط به ارث، فساد اقتصادی، اعتیاد، گروه های موسیقی زیرزمینی و... برخی از مضامینی هستند كه سریال به آنها پرداخته است.

كیانوش عیاری یكی از علاقه مندان و طرفداران جدی سریال زمانه است و بارها علاقه خود به این سریال را در تماس با حسن فتحی ابراز كرده است.

یكی از ویژگی های سریال زمانه این است كه خیلی زود به سراغ اصل مطلب می رود و با طرح خط اصلی داستان در همان قسمت های آغازین، چندان روده درازی نمی كند.
روند رویدادها در سریال زمانه به گونه یی است كه هرچند قسمت یك بار، اتفاقی مهم در سریال رخ می دهد.

سازندگان سریال زمانه با در نظر گرفتن ذائقه مخاطب امروز كه بر اثر تماشای سریال های ماهواره یی دگرگون شده، تصمیم داشتند سریالی بسازند كه با تنوع لوكیشن، ضرباهنگ تند و شخصیت های مختلف، برای مخاطب امروز جذاب و دیدنی باشد.

دروغ گفتن، پنهان كاری، كینه ورزی و انتقام گرفتن مضامینی كلی است كه در این سریال به آنها پرداخته شده است.

یكی از قصه های فرعی سریال، موسیقی اصطلاحا «زیرزمینی» است. در داستان چند شخصیت درگیر ساخت آهنگ های اصطلاحا زیرزمینی هستند. آنها به محض اعتیاد یكی از اعضای تیم، او را از گروه بیرون می كنند. سریال تلاش دارد تصویری سالم از این گروه های موسیقی نشان داده و به موسیقی به عنوان عنصری برای تذهیب نفس بپردازد.

پخش سریال زمانه از تلویزیون با استقبال مخاطبان مواجه شد. بخش مهمی از این مساله به دلیل رویكرد سریال به موضوع های روز اجتماع است.



نمایش ازدواج مخفیانه دو نفر از شخصیت ها در سریال، با واكنش برخی رسانه ها مواجه شد. در بخشی از سریال به دلیل مخالفت خانواده سروش گودرزی با ازدواج او با پریناز ایزدیار، این دو به صورت مخفیانه با هم ازدواج می كنند و همین مساله با واكنش چند رسانه مواجه شد. اسماعیل عفیفه در مصاحبه یی گفت: «منتقدان اگر اندكی صبر كنند، متوجه خواهند شد كه ما قصد عادی سازی روابط دختر و پسر را نداریم و تبعات ازدواج مخفیانه را تصویر می كنیم».

او در ادامه این گفت وگو اضافه كرد: «به نظر من قضاوت درباره آنچه تا به حال پخش شده، عجولانه است و بحث ازدواج تازه شروع شده است. من در چند كار دیگر نیز با آقای فتحی همكاری داشته ام و در كارهای قبلی ما هم این اتفاقات می افتاد كه برخی به عنوان نقد شروع به بیان مطالبی می كردند كه از سر شتابزدگی است. این افراد نمی دانند كه یك اثر یكپارچگی دارد و با دیدن چند قسمت از یك كل نمی توان درباره آن نظر داد.»

پیش از پایان سریال، در فضای مجازی عده یی از مخاطبان پایان سریال را حدس زده و آن را منتشر كرده اند. این روال در سال های اخیر درباره سریال های تلویزیونی به شدت رواج یافته است.

 


نظرات شما عزیزان:

شبنم
ساعت21:25---27 بهمن 1391
فیلم خوبیه خصوصا اینکه ریتمش مثل بقیه فیلم ایرنیها کند نیست.
مووضعات روز جامعه رو به تصویر کشیده امیدوارم انتهای داستان هم خوب به تصویر کشیده بشه


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: فیلم ها و سریال های ایرانی، ،
برچسب‌ها: زمانه, سریال, حاشیه, شبکه 3, تلویزیون,
[ 26 / 11 / 1391 ] [ ] [ عبداله رضوی ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

بهترین ها و مهمترین ها را در این وب بخوانید...
موضوعات وب
امکانات وب